zoeken

Wanneer staal zijn grenzen bereiktSchöck Combar® glasvezelwapening

Schöck Combar® - Glasvezelwapening in tunnelbouw

Staal is al decennialang het belangrijkste wapeningsmateriaal in beton. Vooral in corrosieve en elektromagnetische omgevingen voldoet wapeningsstaal veelal niet aan de bescherming- en weerstandseisen die aan de omgeving worden gesteld. In deze gevallen biedt Schöck Combar® glasvezelwapening nieuwe mogelijkheden.

Een uniek materiaal

Schöck Combar® is chemisch resistent, niet elektrisch geleidend, niet magnetisch, thermisch isolerend, makkelijke verspaanbaar en corrosiebestendig. Met deze unieke materiaaleigenschappen biedt Schöck Combar® glasvezelwapening de beste wapeningsoplossing wanneer staal zijn grenzen bereikt.

Schöck Combar® wordt onder meer toegepast in bouwprojecten waarbij sprake is van zwerfstromen, zoals bij spoorlijnen, tramtracés en bij transformatorhuizen. Daarnaast is Combar® niet magnetisch en wordt het ook veelvuldig toegepast bij de bouw van onderzoekscentra en ziekenhuizen. Door de eenvoudige verspaanbaarheid van Combar® wordt het ook ingezet bij tunnelbouw ter voorkoming van schade aan de boorkop.

De unieke materiaaleigenschappen, hoge treksterkte en flexibiliteit maken Schöck Combar® glasvezelwapening de beste oplossing voor bijzondere bouwprojecten.

Heeft u vragen over producten, projecten of maatwerkoplossingen?

Schöck Engineering

Telefoon: +31 55 526 88 20

E-mail: techniek@schock.nl

Downloads

Technische Informatie

Technische Informatie Schöck Combar®

pdf, 1,80 MB (02.09.2010)
Brochures

Brochure Schöck ComBAR®

pdf, 1,34 MB (05.02.2013)
Brochures

Brochure Schöck ComBAR® Referenties

pdf, 554,81 KB (05.02.2013)
Certificaten

K49001/02 KOMO attest-met-productcertificaat Schöck ComBAR®

pdf, 1,64 MB (23.06.2016)

Glasvezelwapening Schöck ComBAR® doorstaat crashtest

In 2010 heeft Schöck Combar® glasvezelwapening het ultieme bewijs geleverd van haar hoogwaardige sterkte eigenschappen. Een met Combar® gewapende betonnen geleide barrier heeft bij een frontale botsing van een 36T zware vrachtwagen, rijdend met een snelheid van 80 km/uur, slechts geringe schade opgelopen. De spectaculaire beelden van deze test zijn te zien in deze film.